Základní školy přechází v rámci velké revize RVP na tzv. „novou“ informatiku. Její náplní nemá být pouze práce s počítačem a aplikacemi. Jejím cílem je podporovat tzv. informatické myšlení. O co jde? Informatické myšlení je to způsob myšlení, který se zaměřuje na popis problému, jeho analýzu a hledání efektivních řešení. (více na https://www.imysleni.cz/)
Protože obdobná revize čeká v blízké budoucnosti i střední školy, rozhodli jsme se již nyní posílit výuku programování a začlenit do výuky i robotiku. Vzhledem k zaměření naší školy pak volíme hravou formu a zakoupili jsme sady ztv. Ozobotů. Ozoboti jsou malí robůtci patřící mezi tzv. sledovače čar (ty můžete najít např. v logistických centrech). Kromě toho je však lze v kombinaci s počítačem i programovat, takže potenciál využití roste.

S Ozoboty pracovali žáci třetích ročníků po návratu z distanční výuky. Pomocí barevných fixů tvořili trasy s kódy. Jejich úkolem bylo dle vylosovaného zadání dostat roboty na správné místo (v tomto případě správný kontejner pro třídění odpadu).
Ozoboti jsou skvělým nástrojem pro posílení mezipředmětových vazeb. Po návratu z praxe proto po aplikaci matematiky a ekologie čeká hravé procvičení autoškoly, biologie a šifrování.
Výuka navíc probíhá skupinově a tandemově. Žáci pracují ve dvojicích a v hodině je zapojeno více vyučujících tak, aby mohli žáky v jejich postupu průběžně korigovat.